
Nästa aktivitet på Persäng:
Gemensamt midsommarfirande, Fredagen den 19 Juni kl 15:00 på Midsommarängen
Lufttemperatur Persäng
Vattentemp Bryggepölen

Så var det återigen dags att samlas för vårarbetsdag på Persäng. Vädret var inte riktigt så bra som utlovats men vi slapp regn. Uppslutningen var inte riktigt lika bra som tidigare men vi fick väldigt mycket gjort i form av eldning rensning målning, grusning samt slyröjning mm. Som belöning fick vi sedvanlig korvlunch och social samvaro.








I ett mycket bra sensommarväder genomfördes årets höststäddag. Styrelsens ambitioner var högt ställda och tack vare god uppslutning och idogt arbete lyckades vi överträffa förväntningarna.
Vi vill passa på och rikta ett stort tack till familjerna Broberg, Adlerborn, Martinsson, Börjesson och Amundsson som försett oss med korv och fika på städdagarna samt arrangerat ett lyckat midsommarfirande. Nästa år är fam. Grundberg sammankallande för fastigheterna 1:79 (A.Johansson), 1:81 (Karlberg) 1:80 (Strömberg) 1:82 (Dahlström).
Nästa aktivitet på Persäng är Strutsvårdardagen 18 Oktober, kl 10.00, Välkomna!
Styrelsen

Vi ses vid förrådet Lördagen den 20 September kl 10.00 för en härlig dag då vi tillsammans vårdar vårt område. Som vanligt avslutar vi med korv och tilltugg på midsommarängen.
Väl mött önskar styrelsen

Persäng samfällighetsförening kallar härmed till årsstämma lördagen den 14 juni
kl.10.00 i Flatö skola.
Vi vill påminna om möjligheten att skriva motioner.
Dessa ska vara styrelsen tillhanda senast den 1 juni. Enklast gör du det genom ett mail till
lissmatz@hotmail.com

Vi hoppas på mangrann uppslutning den förhoppningsvis vårsoliga Lördagen den 12:e April. Vi träffas som vanligt kl 10.00 vid förrådet. Ni som har ta med skottkärra, skyffel, sopborstar mm. Vid arbetets slut samlas vi för välförtjänt korv och trevligt umgänge.

Lördagen den 19 Oktober träffades ett tappert gäng under ledning av Pelle Liberger för vår första Strutsvårdardag med tillägg för eldning av rishögen under ledning av Anders Börjesson. Stort tack för era insatser.

Hösten är här och därmed är det dags för ”Strutsholmsvårdardagen” som äger rum nu på Lördag 2024-10-19. Vi samlas kl 10.00 vid förrådet. Då vi inte hade några får som betade på Strutsholmen den gångna sommaren fokuserar vi på att röja sly där.
Ni som har, ta gärna med grensax, kratta, såg, motorsåg eller röjsåg. Tänk på skyddsutrustning och skyddskläder. Även ni som kommer utan maskiner och verktyg, ta gärna med handskar och ev. hörselskydd i någon form
Alla är Välkomna!
Styrelsen
